Waynet
Język:
pl
  • E-commerce
  • B2C
3.3.2022

Opis produktu, który sprawi, że twój e-commerce będzie sprzedawał skuteczniej! – poradnik

Siła i liczba sklepów internetowych w Polsce nie maleje. Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a swoje decyzje zakupowe argumentują wygodą i gwarancją niższej ceny. eCommerce to gałąź, która od dłuższego czasu odnotowuje dynamiczny rozwój. W zeszłym roku na terenie Polski swoją działalność w sieci deklarowało 23 tys. sklepów online. Rynek eCcommerce jest niezwykle szeroki. Ponad 12 mln Polaków kupuje za pośrednictwem Internetu, dlatego też sklepy online mają o kogo walczyć. W jaki sposób dotrzeć do grupy docelowej i jaką rolę w procesie zakupowym pełni opis produktu? Zapraszamy do lektury krótkiego poradnika przygotowanego przez specjalistów content marketingu z agencji Conture.

1. Wpływ opisu produktu w sklepie internetowym na decyzje konsumenta Prowadzenie sklepu internetowego wymaga sporo zaangażowania. Nie wystarczy wrzucić zdjęcia produktów na stronę, zaznaczyć ich cenę i czekać na pierwsze transakcje. Coraz bardziej świadomi konsumenci nieustannie podnoszą poprzeczkę sklepom online i stawiają kolejne wymagania, związane nie tylko z jakością obsługi klienta i proponowanym asortymentem, ale także z treściami korespondującymi ze zdjęciami produktów. Nie będzie zaskoczeniem stwierdzenie, że “kupujemy oczami”, przez co zdjęcia w sklepie internetowym odgrywają dużą rolę. Jednakże równie ważny jest opis, jaki konsument zobaczy tuż obok niego. Opisy produktów są kluczowe w kontekście podjęcia działań mających na celu zachęcenie klienta do zakupu. Bezpośrednio oddziałują na sprzedaż i wpływają na liczbę osób odwiedzających sklep. Jeżeli zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu sklepu w wynikach wyszukiwania Google, opisy produktów mogą przybliżyć Cię do realizacji założonych celów. Mogłoby wydawać się, że rola opisu produktu ogranicza się do dostarczania konsumentom niezbędnych informacji na temat asortymentu. Naturalnie, takie jest założenie, jednak dobry opis może zdziałać znacznie więcej, co pokazuje chociażby przywołany przykład pozycjonowania sklepu. Bardzo często klienci wyszukują produkt poprzez wyszukiwarkę wpisując odpowiednią frazę. I tutaj z szansy na przyciągnięcie konsumentów mogą skorzystać sklepy internetowe, które powinny proponować swoim klientom więcej, aniżeli podanie nazwy produktu i jego parametrów. Takie wyrażenia pojawiające się w opisie, jak “modna torebka w błękitnym odcieniu”, “nowoczesny i funkcjonalny sprzęt AGD” czy “smaczny i zdrowy batonik” sprawią, że osoby szukające danego produktu trafią do Twojego sklepu. Dobry opis jest podstawą zwłaszcza w sklepach, które sprzedają produkty wyłącznie online. Pomimo podania numeru kontaktowego do konsultanta, klient nie ma możliwości porozmawiania ze sprzedawcą osobiście, dlatego tak ważny dla niego jest precyzyjny i rzeczowy opis produktu. Co więcej, nie może go dotknąć i sprawdzić, czy spełnia jego oczekiwania i czy warty jest zakupu. Zadaniem osób odpowiedzialnych za sklep jest dostarczenie najistotniejszych informacji, potwierdzających jakość produktu i prezentujących zalety jego posiadania.

2. Dobry opis, czyli jaki? Zasada jest taka: dobry opis sprzedaje, kiepski – potrzebuje obrony, a o tę w branży e-commerce zdecydowanie trudniej. Jak zatem stworzyć dobry opis, który obroni się sam? Pierwsza ważna rzecz to przede wszystkim kwestia unikalności. Zapomnij o kopiowaniu opisów ze strony producentów. Stwórz własny opis i postaw na kreatywność. Spraw, aby treść była zrozumiała. Nie skupiaj się zbytnio na kwestiach technicznych – te możesz przecież zgrabnie wypunktować pod opisem. Twój tekst powinien być zorientowany na klienta, dostosowany do pożądanej grupy docelowej. Pisz językiem, który będzie w stanie do niej trafić, przedstawiaj cechy, które są dla niej najbardziej istotne. Dobry opis to opis charakterystyczny – taki, który od samego początku zachęci czytelnika do zapoznania się ze szczegółami oferty. A o tym bardzo często decyduje już sama nazwa produktu. Dobra nazwa powinna pełnić dwie funkcje. Pierwsza z nich związana jest z dostarczeniem istotnej dla klienta informacji, druga z kolei wiąże się bezpośrednio z poprawą wyników wyszukiwania sklepu w wyszukiwarkach internetowych. Nazwa produktu powinna być krótka i zrozumiała dla klientów. Nie warto umieszczać w niej zawiłych i nieczytelnych dla odbiorców danych technicznych. Dobry opis produktu może zatrzymać klienta na dłużej i sprawić, że zdecyduje się on na zakup. Dostosuj liczbę zawartych w opisie informacji do oferowanego przez Ciebie asortymentu. Zastanów się, co klient chciałby wiedzieć o proponowanym przez Ciebie produkcie? Jakie parametry są dla niego najważniejsze? Co w ostateczności mogłoby sprawić, że dokona on zakupu w Twoim sklepie? Pamiętaj, że do Twojego sklepu mogą trafić nie tylko specjaliści z branży, ale także osoby, dla których specyficzne słownictwo nic tak naprawdę nie mówi. Przygotowując swój własny, unikalny opis, skup się przede wszystkim na tej drugiej grupie klientów. Pisz w sposób prosty i zrozumiały dla każdego. Jeżeli Twój asortyment kierowany jest do osób młodych, unikaj zbyt sztywnych i oficjalnych sformułowań. Postaw na kreatywność. Pisz językiem korzyści – pokaż klientom, w jaki sposób oferowany przez Ciebie produkt będzie dla niego przydatny – tak, jak na załączonym poniżej obrazku:

Źródło: http://hrtools.pl/test-thomas-ppa Dobierz odpowiednie słowa kluczowe i wpleć je umiejętnie w opis produktu. Umiejętnie, to znaczy naturalnie – niepostrzeżenie dla oka. Dzięki prawidłowo dopasowanym frazom kluczowym klienci trafią do Twojego sklepu i znajdą interesującą ich ofertę. Korzystaj ze słów kluczowych rozsądnie – nie przesadzaj z ich ilością – w przeciwnym razie roboty Google potraktują to jako spam. Przykład naturalnie wplecionego w opis słowa kluczowego znajdziesz poniżej.

Źródło: http://hrtools.pl/p/83/174/pakiet-personal-branding-personal-branding-rozwijaj.html Pamiętaj, że liczy się także odpowiednie sformatowanie treści. Tak zwana “ściana” tekstu tylko odstrasza klientów. Spraw, aby opis był przyjazny dla oka – zmieniaj rozmiar lub grubość czcionki w nagłówkach, stosuj akapity, wyróżniaj kluczowe dla Ciebie frazy. Jeżeli posiadasz dodatkowe, przydatne materiały na temat produktu, np. instrukcję, czy przykładowe zastosowania, umieść je przy opisie lub w formie załącznika do pobrania. Nie ma dobrego opisu bez zdjęcia produktu. To pierwsza rzecz, na którą klient zwraca uwagę odwiedzając Twój sklep internetowy. Zdjęcie powinno godnie prezentować oferowany przez Ciebie produkt. Jeżeli posiadasz zdjęcia od producenta, ale dodatkowo chciałbyś pokazać klientom jakiś konkretny detal produktu, wstaw kolejne zdjęcie tego detalu. Możesz umieścić je w środku opisu.

3. Czego wystrzegać się w trakcie tworzenia opisów w sklepie internetowym? Wszystkie treści, jakie publikujesz na stronie sklepu świadczą o Twoim podejściu do klienta oraz dbałości o jego komfort zakupu. Opisy produktów to jedne z czynników, które wpływają na wizerunek sklepu. Ich brak mówi konsumentowi, że nie przywiązujesz wagi do ważnych elementów zapewniających poczucie bezpieczeństwa transakcji i poddaje wątpliwość rzetelność firmy. Podobnie z krótkim, nic nie mówiącym opisem – podstawowe informacje, takie jak wymiar stołu, smak produktów spożywczych, długość spódniczki są niezbędne, jednak warto dopowiedzieć kilka słów więcej, dzięki którym klient będzie mógł zwizualizować sobie zakup i ocenić jego funkcjonalność. Złym pomysłem będzie kopiowanie gotowych opisów produktów z konkurencyjnych stron. Zwróć uwagę na to, by treści na stronie sklepu były unikalne. Nie mogą być też zbyt długie – czytanie obszernych opisów będzie uciążliwe dla Twoich przyszłych klientów. Wystrzegaj się ogólników i nie wychodź z założenia, że “produkt jaki jest każdy widzi”. Twoim celem powinno stać się pisanie językiem korzyści i uświadamianie zalet płynących z zakupu oferowanego produktu. Konkurencja w e-commerce jest bardzo duża, przez co brak pożądanych przez klienta informacji zmusi go do poszukiwania ich u konkurencji. Pamiętaj, to Ty najlepiej znasz swój produkt. Wiesz zatem, co należy uwzględnić w opisie, aby przedstawić jego największe zalety. Dołóż do tego powyższe wskazówki i gotowe! Przelej myśli na papier, użyj wyobraźni. Nie wiesz jak? Powierz to zadanie profesjonalnym copywriterom! Content marketing w e-commerce ma się teraz bardzo dobrze – z łatwością znajdziesz fachowców specjalizujących się w tej dziedzinie.

Usługi

  • B2B Prestashop
  • B2C Prestashop
  • Support i hosting PrestaShop
  • Hosting Prestashop

Adres

Waynet Sp. z o.o.

ul. Królowej Jadwigi 236

30-218 Kraków

NIP: 6762478648

Social Media

Facebook

LinkedIn

© 2024 Waynet Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone