Waynet
Język:
pl

Botland

Największy w Polsce sklep dla profesjonalistów i hobbystów robotyki

Informacje o projekcie

Typ: B2B

Zakres prac: Projektowanie Ux, Wdrożenie, Support,

Zobacz online
Botland

WDROŻENIE I MIGRACJA

Głównym zadaniem było wdrożenie sklepu internetowego opartego o platformę PrestaShop 1.7. Dodatkowo zakres prac obejmował m.in. dane klientów, produktów oraz zamówień z poprzedniego systemu do nowego sklepu.

NOWY SKLEP NOWY START

Nowy e-sklep jest świetną okazją na stworzenie nowej szaty graficznej. W tym przypadku dodatkowo zbiegło się to z rebrandingiem Conhpol Elite na Konopka Shoes.

WYNIK

Wynikiem prac jest nowy sklep internetowy, który idealnie odzwierciedla brand Konopka Shoes - połączenie nowoczesności z tradycją. 

O projekcie

Re-design i migracja na platformę PrestaShop 1.7

Poprawa użyteczności, a także lepsza prezentacja produktów były głównymi celami nowego designu sklepu i migracji na platformę PrestaShop. Współpracujemy z wieloma sklepami z branży modowej i wiemy jak istotna jest prezentacja produktu zarówno dla właściciela sklepu, jak i użytkownika końcowego. Użytkownicy kupują “oczami” produkt i chcą go dokładnie obejrzeć przed zakupem. W nowej wersji sklepu poświęciliśmy dużo czasu nad odpowiednią ekspozycję produktu w każdym miejscu, zarówno na stronie głównej, jak i stronie kategorii oraz oczywiście karcie produktu. Jednym z elementów naszej pracy było również przeniesienie danych z poprzedniego sklepu. Została przeniesiona cała baza klientów oraz produktów. Dzięki temu zaoszczędziliśmy czas zarówno użytkownikom, ponieważ nie musieli tworzyć kont od nowa, jak i właścicielowi firmy, który nie musiał ponownie wprowadzać dużej ilości danych.

botland kosz

Migracja na najnowszą wersję PrestaShop

W pewnym momencie system rozwijany od blisko 10 lat wymaga gruntownej przemiany. Zmieniają się technologie, zwiększają się możliwości, a szczególnie w segmencie eCommerce nie możemy sobie pozwolić na pozostanie w tyle. Dlatego w 2019 roku rozpoczęliśmy projekt redesignu i stworzenia nowego sklepu dla marki Botland, zbudowanego od zera na najnowszej wersji PrestaShop, przy zachowaniu wszystkich dotychczasowych funkcjonalności oraz z migracją danych z dotychczasowego sklepu. Sklep to nie tylko to, co widzi klient Blisko 70% godzin prac programistycznych nad nowym sklepem poświęciliśmy na elementy, których gołym okiem nie widzi klient końcowy. Powstały dziesiątki dedykowanych modułów usprawniających obsługę platformy (m.in. analiza rotacji produktów i optymalizacja ich dostaw). Za wieloma funkcjonalnościami na froncie, które klient widzi w postaci np. pojedynczego komunikatu, kryje się zaawansowana logika. Sklep wymagał również integracji z zewnętrznymi systemami (na czele z Comarch Optima) oraz stworzenia skryptów do migracji danych (blisko 10 letniej historii zamówień i klientów).

Zakres prac

  • Warsztaty z Klientem

    Jest to element, który bardzo lubimy, ponieważ możemy poznać markę klienta od środka, zrozumieć wartości jakimi się kieruje, a także poznać dokładne wymagania klienta. W tym przypadku było to bardzo istotne, ponieważ na rynku jest kilka marek sygnowanych nazwą Conhpol.

  • Makiety i projekt graficzny

    Kolejnym etapem projektu było stworzenie makiet poszczególnych ekranów sklepu, zarówno wersji desktop, jak i wersji na urządzenia mobilne. Na ich podstawie został opracowany projekt graficzny i GUI. GUI, czyli graficzny interfejs użytkownika, który określa sposób prezentacji informacji.

  • Wdrożenie PrestaShop 1.7

    Tak jak w każdym naszym projekcie, tak i w tym wypadku dedykowany Project Manager nadzorował pracę nad projektem. Pilnował zarówno prac frontendowych, jak i backendowych przy jednoczesnym zachowaniu terminu i ustaleń określonych w specyfikacji.

  • Uruchomienie e-sklepu

    Finalnym etapem było uruchomienie sklepu internetowego. Podczas tego etapu klient wprowadził dodatkowe dane do sklepu. My ze swojej strony skonfigurowaliśmy serwer produkcyjny, przenieśliśmy sklep na niego, a następnie uruchomiliśmy pod końcową domeną.

  • botland kp2

    Dodatkowym ważnym zadaniem sklepu jest w tym przypadku zarządzanie informacją o produktach z poziomu PrestaShop, czyli sklep jest jednocześnie oprogramowaniem PIM. Do sklepu dostarczane są podstawowe informacje o produktach z systemu ERP. W sklepie administrator dodaje dodatkowe informacje takie jak np. dłuższy opis, czy zdjęcia. Następnie wszystkie informacje o danym produkcie przekazywane są do innych kanałów sprzedaży jak np. marketplace allegro. Dzięki takiemu rozwiązaniu klient ma wszystkie informacje o produktach w jednym miejscu. Jeśli następuje zmiana danej informacji o produkcie w sklepie, automatycznie jest to przekazywane do innych kanałów sprzedaży. 

    robotics-gc7bf87efc 1920

    Przekonały Cię nasze realizacje?