Waynet

Łukasz Jemioł

E-sklep polskiego projektanta

Łukasza Jemioła

Informacje o projekcie

Typ: Fashion

Zakres prac: Projektowanie Ux, Wdrożenie,

Zobacz online
SUKIENKA-350x350

WDROŻENIE I MIGRACJA

W zakresie prac było przeniesienie ówczesnej wersji e-sklepu z Magento i wdrożenie sklepu na platformie PrestaShop 1.7. Migracji poddane zostały dane takie jak: klienci, zamówienia oraz produkty.

NOWY PROJEKT GRAFICZNY

Wdrożenie e-sklepu na nową platformę to również doskonały moment na odświeżenie szaty graficznej. Projekt graficzny jest lekki, elegancki i oddaje charakter projektów Łukasza Jemioła.

UŻYTECZNOŚĆ I OPTYMALIZACJA

Efektem prac jest nowoczesny, zoptymalizowany, użyteczny i łatwy w obsłudze sklep internetowy. Nie umyka fakt, że jest też zgodny z wizją i estetyką samego projektanta.

O projekcie

logo projekt jemiol

Re-design i migracja z Magento na PrestaShop 1.7

Celami migracji z platformy Magento na platformę PrestaShop oraz nowego designu sklepu internetowego była poprawa użyteczności i funkcjonalności e-sklepu oraz lepsze wyeksponowanie produktu. Produkt ma ogromne znaczenie w branży fashion, więc ważne było, aby e-sklep miał wyraźne, wysokiej szczegółowości zdjęcia, z możliwością wielokrotnego powiększenia. Co więcej, na karcie produktu, w galerii zdjęć znajdują się również filmiki, które pokazują produkt podczas ruchu - to pozwala użytkownikom na jeszcze dokładniejsze zaznajomienie się z produktem.

Duża uwaga poświęcona została również kwestia eksponowania produktów na stronie głównej oraz na podstronach wizerunkowych.

W ramach zakresu prac z platformy Magento do nowej platformy PrestaShop przeniesiona została cała baza produktów, klientów oraz zamówień. Dzięki temu klient nie musiał robić tego ręcznie i mógł skupić się na rozwijaniu swojego biznesu.

Zdjęcie pochodzi z obecnej kampanii e-sklepu Łukasz Jemioł.

sukienka jemiol realizacja1

Potrzeby użytkowników

Rozpoczynając współpracę, zaczęliśmy tak, jak w każdym naszym nowym projekcie - od analizy otoczenia. Dzięki temu precyzyjnie poznaliśmy oczekiwania klienta i zrozumieliśmy jego potrzeby. Na podstawie tych danych nasz dział specjalistów UX zaprojektował sklep internetowy, który jest przejrzysty, funkcjonalny i, co najważniejsze, intuicyjny dla użytkownika. Efektem prac działu UX były makiety, na podstawie których, graficy stworzyli ostateczny wygląd e-sklepu. Dzięki dużemu doświadczeniu w branży modowej oraz wiedzy naszego zespołu powstał lekki i nowoczesny sklep online, który odpowiada estetycznie identyfikacji wizualnej projektanta. Oprócz wyglądu samego sklepu zostały również zaprojektowane indywidualne wiadomości transakcyjne wysyłane z systemu PrestaShop. Ważną informacją jest także to, że na potrzeby użytkowników sklep działa w 2 językach i 4 walutach.

Zakres prac

  • Warsztaty z Klientem

    Warsztaty z Klientem odbyły się w butiku w Warszawie. Obecność na miejscu zadziała na plus i posłużyła za świetną bazę do zaczerpnięcia inspiracji z otoczenia i oferty Klienta. 3-godzinne spotkanie pozwoliło na wypracowanie wstępnej strategii działań i zidentyfikowania najważniejszych potrzeb Klienta w kwestii nowego e-sklepu. 

  • Makiety i projekt graficzny

    Kolejnym krokiem było przygotowanie zestawu makiet funkcjonalnych dla najważniejszych ekranów sklepu internetowego, a następnie projektu graficznego. Zostało opracowane również GUI, które pomogło naszym programistom przy pracach wdrożeniowych. Przygotowany wcześniej zestaw ikon, fontów i kolorów ułatwił pracę na kolejnych etapach.

  • Wdrożenie PrestaShop 1.7

    Dedykowany dla Klienta Project Manager dopilnował wdrożenia nowego sklepu internetowego, czujnie pilnując prac frontendowych i backendowych. Ważne były ustalenia z początkowych etapów i zakres prac, który uwzględniał również przeniesienie całej bazy produktów, klientów oraz zamówień.

  • Uruchomienie e-sklepu

    Na koniec pozostało uruchomienie e-sklepu na naszych serwerach. Wcześniej jeszcze wdrożone zostały dedykowane maile transakcyjne np. po złożeniu zamówienia oraz wprowadzone podstawowe tłumaczenia.

  • jem

    Karta produktu w e-sklepie

    Karta produktu jest jednym z najważniejszych elementów sklepu. Często użytkownik sklepu “kupuje oczami”, zwłaszcza w branży fashion, czy jubilerskiej, dlatego produkt musi być dobrze wyeksponowany i zawierać najważniejsze informacje. Tak też jest w tej realizacji. Dzięki możliwości PrestaShop na karcie produktu użytkownik może zmienić rozmiar, a także kolor odzieży (wybrać inny wariant bez konieczności przechodzenia na kolejną podstronę). Dodatkowo poniżej wybranego produktu klient zobaczy inne propozycje z danego zestawu (cross-selling) oraz produkty alternatywne. Działania te powodują podniesienie średniej wartości koszyka zakupowego (AOV) i mogą stanowić świetną bazę inspiracji dla nowych Klientów.

    Warto pamiętać, że PrestaShop posiada kilka standardowych modułów cross-sellingowych, ale na potrzeby naszych Klientów możemy je dowolnie modyfikować.

    newsletter-bg

    Przekonały Cię nasze realizacje?