Waynet

Mexen

Polski producent armatury łazienkowej

Informacje o projekcie

Typ:

Zakres prac:

Zobacz online
mexen_tlo

Wyzwanie

Branża wyposażenia łazienek to jedna z najbardziej konkurencyjnych branż - istnieje wiele dobrych sklepów internetowych, a sprzedawane produkty są bardzo podobne. Dlatego sklep dla Mexen musiał być idealny - pod względem funkcjonalności, szybkości działania i wyglądu.

Działanie

Tym razem projekt graficzny tworzony był przez wewnętrzne zasoby klient, my jedynie konsultowaliśmy pewne rozwiązania UX, natomiast w całości odpowiadaliśmy za wdrożenie i uruchomienie sklepu na najnowszej wersji PrestaShop, a także przygotowanie infrastruktury serwerowej i dalszy rozwój platformy.

Wynik

Efektem wspólnych prac jest supernowoczesny, atrakcyjny wizualnie i bardzo intuicyjny sklep, w którym z łatwością można wyszukać zarówno konkretne produkty, jak i znaleźć inspiracje dla swojego wykończenia wnętrz, a następnie w prosty sposób złożyć zamówienie.

O projekcie

mexen gl

Po pierwsze - wyszukaj produkt

Kluczowym elementem w tego typu sklepach jest umożliwienie klientowi znalezienia idealnego dla niego produktu na kilka możliwych sposobów. Armatura nie tylko musi się podobać i pasować wizualnie do wymarzonego wnętrza, ale musi spełniać też wymagania techniczne (odpowiedni rozmiar, kolor, produkty komplementarne). Klienci na Mexen nie mają z tym problemu - dzięki rozbudowanemu menu (odpowiednie dostosowanego do mobile) łatwo trafią do odpowiedniej kategorii (gdzie mogą przeglądać towary w 3 różnych wersjach widoku listy produktów), w której mogą skorzystać z dokładnych filtrów. Alternatywnie mogą wykorzystać wyszukiwarkę (opartą o Elastic Search z obsługą literówek) lub przejrzeć sekcję inspiracji z oznaczonymi produktami. Po drugie - przekonaj się do produktu Gdy klient znajdzie swój wymarzony produkt, chce być pewny zakupu. W końcu to dość spory wydatek, w dodatku kupujemy to na lata i często montujemy na stałe - wymiana takiego sprzętu może wiązać się z większym remontem. Dlatego na Mexen powstały bardzo rozbudowane karty produktów, gdzie klient znajdzie wiele zdjęć, informacji technicznych, odpowiedzi na najczęstsze pytania, opinie innych klientów, rekomendowane produkty dodatkowe czy z tej samej serii, a także w prosty sposób zada dodatkowe pytanie (przez formularz, chat lub telefonicznie). Po trzecie - kup produkt By ułatwić klientowi złożenie zamówienia w sklepie Mexen został wdrożony dedykowany checkout. Już na etapie koszyka klient może uwzględnić wszystkie koszty dodatkowe zamówienia - standardowo transport, ale też opcjonalne, dodatkowo płatne np. przedłużenie terminu zwrotu czy powiadomienia SMS o statusie realizacji zamówienia. W sklepie został zbudowany dedykowany One Page Checkout, zoptymalizowany pod składanie zamówień przez zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Klient w prosty i czytelny sposób może złożyć zamówienie.

mexen kp

Dedykowane opcje na Mobile

Nie lada wyzwaniem jest przedstawienie ogromu informacji i opcji na mobilnej wersji platformy. Dlatego poza oczywistą wersją RWD serwisu zastosowane zostały tu dodatkowe zabiegi ułatwiające klientowi poruszanie się po sklepie. Na kartach kategorii i kartach produktów pojawia się dodatkowe, stałe menu z najważniejszymi dla tych podstron opcjami. Z kolei na stronie kategorii, w przypadku przeglądania produktów w formie listy przy każdym produkcie jednym przesunięciem palca zobaczymy jego dodatkowe, najważniejsze cechy - bez konieczności przechodzenia do niego czy nawet włączania i wyłączania okna popup.

Kreator landing page

Moduł powstał z myślą o wygodnym i szybkim przygotowywaniu list produktów o określonych np. cechach i kategoriach, a następnie przedstawieniu ich pod dedykowanym linkiem - na przykład https://mexen.pl/baterie-umywalkowe-chrom przedstawia listę wszystkich baterii umywalkowych w kolorze chrom. Jest to świetne narzędzie marketingowe (do kampanii reklamowych produktów o konkretnych cechach), ale ma też znakomity wpływ na SEO - możemy tworzyć unikalne landing page z kluczowymi słowami w URL i nazwach produktów, które następnie indeksują się w wyszukiwarce. Samo tworzenie tych dedykowanych stron jest niezwykle proste dzięki modułowi stworzonemu przez Waynet.

Zakres prac

  • Wdrożenie PrestaShop 1.7

    Sklep został wdrożony na najnowszej wersji PrestaShop 1.7 z wieloma dedykowanymi modułami, np. menu, rozbudowana karta produktu, dedykowane konto klienta, sekcja inspiracji czy kreator landing page.

  • Mobile

    Szczególnie istotne było dostosowanie sklepu pod mobile, bo wielu klientów przegląda produkty na miejscu budowy/remontu. W tym celu zostały stworzone dedykowane rozwiązanie pod wersję na telefony (szczegóły wyżej).

  • Optymalizacja wydajności

    Osobną kwestią była optymalizacja wydajności i szybkości. Dzięki wdrożeniu takich narzędzi, jak Elastic Search, Memcached i Varnish, sklep działa błyskawicznie (wyniki 90+ w Google Page Speed) nawet przy dużej ilości klientów jednocześnie.

  • Hosting i support

    Pod sklep została przygotowana specjalna infrastruktura wieloserwerowa, która zapewnia jego wysoką dostępność i bezpieczeństwo. Mimo stworzenia wielu dedykowanych funkcjonalności już na etapie wdrożenia, zespół Waynet wraz z klientem cały czas rozwija sklep, który dąży do zostania liderem na rynku!

  • bathroom-gb9f095b77 1920

    Przekonały Cię nasze realizacje?