
Wyzwanie
Branża wyposażenia łazienek to jedna z najbardziej konkurencyjnych branż - istnieje wiele dobrych sklepów internetowych, a sprzedawane produkty są bardzo podobne. Dlatego sklep dla Mexen musiał być idealny - pod względem funkcjonalności, szybkości działania i wyglądu.
Działanie
Tym razem projekt graficzny tworzony był przez wewnętrzne zasoby klient, my jedynie konsultowaliśmy pewne rozwiązania UX, natomiast w całości odpowiadaliśmy za wdrożenie i uruchomienie sklepu na najnowszej wersji PrestaShop, a także przygotowanie infrastruktury serwerowej i dalszy rozwój platformy.
Wynik
Efektem wspólnych prac jest supernowoczesny, atrakcyjny wizualnie i bardzo intuicyjny sklep, w którym z łatwością można wyszukać zarówno konkretne produkty, jak i znaleźć inspiracje dla swojego wykończenia wnętrz, a następnie w prosty sposób złożyć zamówienie.
O projekcie

Po pierwsze - wyszukaj produkt
Kluczowym elementem w tego typu sklepach jest umożliwienie klientowi znalezienia idealnego dla niego produktu na kilka możliwych sposobów. Armatura nie tylko musi się podobać i pasować wizualnie do wymarzonego wnętrza, ale musi spełniać też wymagania techniczne (odpowiedni rozmiar, kolor, produkty komplementarne). Klienci na Mexen nie mają z tym problemu - dzięki rozbudowanemu menu (odpowiednie dostosowanego do mobile) łatwo trafią do odpowiedniej kategorii (gdzie mogą przeglądać towary w 3 różnych wersjach widoku listy produktów), w której mogą skorzystać z dokładnych filtrów. Alternatywnie mogą wykorzystać wyszukiwarkę (opartą o Elastic Search z obsługą literówek) lub przejrzeć sekcję inspiracji z oznaczonymi produktami. Po drugie - przekonaj się do produktu Gdy klient znajdzie swój wymarzony produkt, chce być pewny zakupu. W końcu to dość spory wydatek, w dodatku kupujemy to na lata i często montujemy na stałe - wymiana takiego sprzętu może wiązać się z większym remontem. Dlatego na Mexen powstały bardzo rozbudowane karty produktów, gdzie klient znajdzie wiele zdjęć, informacji technicznych, odpowiedzi na najczęstsze pytania, opinie innych klientów, rekomendowane produkty dodatkowe czy z tej samej serii, a także w prosty sposób zada dodatkowe pytanie (przez formularz, chat lub telefonicznie). Po trzecie - kup produkt By ułatwić klientowi złożenie zamówienia w sklepie Mexen został wdrożony dedykowany checkout. Już na etapie koszyka klient może uwzględnić wszystkie koszty dodatkowe zamówienia - standardowo transport, ale też opcjonalne, dodatkowo płatne np. przedłużenie terminu zwrotu czy powiadomienia SMS o statusie realizacji zamówienia. W sklepie został zbudowany dedykowany One Page Checkout, zoptymalizowany pod składanie zamówień przez zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Klient w prosty i czytelny sposób może złożyć zamówienie.

Dedykowane opcje na Mobile
Nie lada wyzwaniem jest przedstawienie ogromu informacji i opcji na mobilnej wersji platformy. Dlatego poza oczywistą wersją RWD serwisu zastosowane zostały tu dodatkowe zabiegi ułatwiające klientowi poruszanie się po sklepie. Na kartach kategorii i kartach produktów pojawia się dodatkowe, stałe menu z najważniejszymi dla tych podstron opcjami. Z kolei na stronie kategorii, w przypadku przeglądania produktów w formie listy przy każdym produkcie jednym przesunięciem palca zobaczymy jego dodatkowe, najważniejsze cechy - bez konieczności przechodzenia do niego czy nawet włączania i wyłączania okna popup.
Kreator landing page
Moduł powstał z myślą o wygodnym i szybkim przygotowywaniu list produktów o określonych np. cechach i kategoriach, a następnie przedstawieniu ich pod dedykowanym linkiem - na przykład https://mexen.pl/baterie-umywalkowe-chrom przedstawia listę wszystkich baterii umywalkowych w kolorze chrom. Jest to świetne narzędzie marketingowe (do kampanii reklamowych produktów o konkretnych cechach), ale ma też znakomity wpływ na SEO - możemy tworzyć unikalne landing page z kluczowymi słowami w URL i nazwach produktów, które następnie indeksują się w wyszukiwarce. Samo tworzenie tych dedykowanych stron jest niezwykle proste dzięki modułowi stworzonemu przez Waynet.
Zakres prac
Wdrożenie PrestaShop 1.7
Sklep został wdrożony na najnowszej wersji PrestaShop 1.7 z wieloma dedykowanymi modułami, np. menu, rozbudowana karta produktu, dedykowane konto klienta, sekcja inspiracji czy kreator landing page.
Mobile
Szczególnie istotne było dostosowanie sklepu pod mobile, bo wielu klientów przegląda produkty na miejscu budowy/remontu. W tym celu zostały stworzone dedykowane rozwiązanie pod wersję na telefony (szczegóły wyżej).
Optymalizacja wydajności
Osobną kwestią była optymalizacja wydajności i szybkości. Dzięki wdrożeniu takich narzędzi, jak Elastic Search, Memcached i Varnish, sklep działa błyskawicznie (wyniki 90+ w Google Page Speed) nawet przy dużej ilości klientów jednocześnie.
Hosting i support
Pod sklep została przygotowana specjalna infrastruktura wieloserwerowa, która zapewnia jego wysoką dostępność i bezpieczeństwo. Mimo stworzenia wielu dedykowanych funkcjonalności już na etapie wdrożenia, zespół Waynet wraz z klientem cały czas rozwija sklep, który dąży do zostania liderem na rynku!

Przekonały Cię nasze realizacje?